Ülikooli kuvand on visuaalselt jaotatud sisemiseks, keskmiseks ja väliseks ringiks.
Sisemise ringi ehk tuumkuvandi korral kehtivad kokku lepitud stiilinõuded. Kui paigutuda keskmisesse või välisesse ringi, siis nõuded lõdvenevad: värvivalik laieneb (sh väheneb tunnussiniste toonide osakaal) ja lisandub vabadus kasutada lisaelemente.
Keskmine ja välimine ring on jagatud seitsmeks eri värvi sektoriks, mis kujutavad endast ülikooli nelja valdkonda ja kolme tähtsamat teemat. Olenemata üksuse paigutumisest ringides on alati lubatud kujunduse aluseks võtta sisemise ringi põhimõtted.
Selle, millisesse ringi ja sektorisse kuuluda, otsustab iga üksus ise, pidades silmas nii oma eesmärke ja tegevust kui ka asukohta ülikooli struktuuris. Oma otsuse koos põhjendustega peab kooskõlastama turundus- ja kommunikatsiooniosakonnaga.
Kuvandiringide eesmärk
Kuvandiringidega hoitakse ülikooli arengukavast lähtuva tuumiktegevuse kajastamisel ühtsemat kuvandit. Neil, kelle põhitegevus ei ole õppe- ja/või teadustöö, on võimalus eristuda geomeetriliste lisaelementide ja värvipaleti valikutega.
Üksusteüleste või muude koostööprojektide korral võib valida nii ühe endale sobiva sektori kui ka kasutada sisemise ringi stiili. Kui valida on raske, tasub eelistada sisemise ringi kujunduspõhimõtteid.
See on ülikooli põhikuvand, mis kannab ülikooli identiteeti ning sobib alati igale üksusele ja Tartu Ülikooli ettevõtmisele. Tuumkuvandit kasutatakse näiteks ülikooli üldises mainekujunduses. Sisemise kuvandringi põhimõtted on rangelt reguleeritud ja eristumisvõimalusi on vähe.
Keskmise kuvandiringi kujunduspõhimõtteid ja elemente järgivad üksused, kes on tugevalt seotud ülikooli identiteedi, väärtuste ning õppe- ja teadustööga, aga soovivad rõhutada kindlasse valdkonda kuulumist. Selleks annab mitmekesised võimalused värvipalett (LINK). Keskmisesse ringi paigutunud üksus võib alati kasutada ka tuumkuvandit.
Välist kuvandiringi kasutatakse eeskätt kitsamale ülikoolivälisele sihtrühmale edastatavas kommunikatsioonis. See ring on mõeldud konkreetse kogukonna (ettevõtjate, erialaspetsialistide) või vanuserühma (koolilaste, eakate) kaasamiseks mõnel neid kõnetaval teemal. Sel juhul võib üksus kasutada eristuvamat kujundust, mis lubab sihtrühmadega tõhusamalt suhelda.